دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت تاکید بر اهمیت مسئله فلسطین در نشست هیئت رسانه‌ای ایران و عراق فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس
سرخط خبرها

سومین شب خاطره «جهاد مقدس» برگزار شد + فیلم

  • کد خبر: ۱۴۳۸۵۳
  • ۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
سومین شب خاطره «جهاد مقدس» برگزار شد + فیلم
سومین شب خاطره «جهاد مقدس» با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مدافع امنیت «حسین زینال زاده» و «دانیال رضازاده»در مشهد برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز،سومین شب خاطره «جهاد مقدس» با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان مدافع امنیت «حسین زینال زاده» و «دانیال رضازاده» که سالها در عرصه فعالیت ها و اردوهای جهادی حضور داشتند و آبانماه امسال در جریان اغتشاشات مشهد به شهادت رسیدند، با حضور جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران و اعضا و خانواده فعالان عرصه های جهادی در مشهد برگزار شد.

در این مراسم، جمعی از فعالان عرصه های هادی به بیان خاطراتی از حضور خود در فعالیت های جهادی و نیز بیان خاطراتی از شهیدان «رضازاده» و «زینال زاده» در فعالیت های جهادی پرداختند.

باید برای زندگی که در آن آرمان و هدف است، هزینه داد

دکتر «سید بشیر حسینی» عضو هیات علمی دانشگاه نیز در بخشی از این مراسم، ضمن بیلن برخی از خاطرات خود از اردوهای جهادی گفت: این اردوهای جهادی شامل شیرینی، خیر و برکت در زندگی برای فعالان در این عرصه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: زندگی که در آن معنای جهاد و سختی و خستگی و آرمان و هدف است، به اندازه ای شیرین است که ارزش دارد برای آن هزیه داد. تا آنجا که می شود برای آن همه چیز و حتی جان خود را گذاشت.

حسینی خاطرنشان کرد: باید فرزندان خود را تشویق کنیم تا لذت زندگی جهادی را تجربه کنند.

وی تاکید کرد: نباید اینگونه تلقی شود که زندگی دینی و جهادی، زندگی سخت و ملالت باری است. بر خلاف این تصور، بسیاری از افرادی که در گذشته کمتر در اینگونه فضاها حضور داشته و مدتی در جمع اردوهای جهادی حضور پیدا کرده اند، اذعان می کنند که لذت و شیرینی حضور در اینگونه اردوها را در بسیاری از فعالیت های دیگر نمی توان یافت.

دعای عاقبت به خیری مادران شهید برای فعالان عرصه های جهادی

در بخش دیگری از این مراسم و با حضور مادران شهیدان رضازاده» و «زینال زاده» از دو تندیس این شهیدان که برای گرامیداشت یاد و خاطره آنها ساخته شده است، رونمایی شد. این مادران شهید ضمن تقدیر از حاضران در مراسم، برای همه فعالان در عرصه های جهادی، عاقبت به خیری را از درگاه خداوند متعال آرزو کردند.

رونمایی از کتاب «جهادگرد»

همچنین در بخش دیگری از این مراسم از کتاب «جهادگرد» رونمایی شد. این کتاب، روایتی از گردش های جهادی و حضور در کنار فعالان در عرصه اردوهای جهادی است که به قلم «محسن ذوالفقاری» و به همت کتابستان معرفت روانه بازار نشر شده است.

این کتاب شامل یک مقدمه و ۲۲ فصل است و نویسنده تلاش کرده است با بیانی ساده، برخی از فضاهای صمیمانه موجود در عرصه فعالیت های جهادی را برای مخاطبان ترسیم کند.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است:

«نوشتن در مورد جهادگران و سفرهای جهادی به شدت ساده و به شدت دشوار است. سهل ممتنع. ساده است، چون آدم آنقدر چیز های شگفت انگیز و جذاب می بیند که به راحتی می تواند هزاران کلمه درباره‌شان بنویسد و سخت است، چون نوع نگاه افرادی که در این سفرها شرکت می‌کنند، به جهان هستی متفاوت است و برای کسی مثل من که با نگرش دیگری رشد کرده ام و بزرگ شده‌ام، کار آسانی به نظر نمی رسد...»

گفتنی است که نویسنده، این کتاب را به شهیدان مدافع امنیت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده تقدیم کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->